Tuesday, December 15, 2009

Akan merindui blog ini.


Alhamdulillah,dah selamat smpai di lokasi program di Pulau Pinang. Program Manual Buku Hijau. Semoga dapat manfaat dan yang paling penting,semoga dapatlah menyumbang apa-apa. cuti saya selama 2 minggu yang sudah cuma penuh dengan online 24jam di rumah dan keluar beriada dengan keluarga;seronok;tapi saya tak mahu sepenuh cuti saya terbuang begitu sahaja. cuma ini yang mampu dilakukan. jadi lah. semoga ada manfaatnya.


semalam ke Popular. sebelum ke sini,awal-awal lagi 'poket' saya sudah bagi amaran jangan berbelanja berlebihan dan jangan singgah ke POPULAR. tapi ,nak buat macamana kalau dah nampak. dari mata turun ke hati. dari hati,turun ke poket. aduh. saya 'ter'beli buku lagi. satu buku aja. Rm18.00 saja. tapi tak kesal,saya tak pernah rasa berat bila berbelanja untuk buku. tapi seorang teman ada berpesan[bimbang melihat saya yang mengadu poket kering tapi mulut berbuih bercerita tentang senarai buku yang nak dibeli].Katanya,memanglah pasal ilmu tak boleh berkira,tapi takkan lah sampai berlapar. saat itu teringat quote kata2 Erasmus Mundus,seorang profesor,tokoh akademik yang terkenal,"When i have money,i buy books,when there is any,i'll buy food.".
Kata-kata tu buat saya tersenyum,lalu saya berbisik dalam hati,"sekali ni aja." dan bisikan itu saya ulang untuk keberapa kalinya selepas itu setiap kali singgah di POPULAR.


p/s: saya benci keadaan rambangmata-tapi-bermasalah-ekonomi bila di dalam POPULAR. rasa macam nak menggadai barang-barang berharga yang ada di kaunter POPULAR.
p/s2:lepas ni agak sukar nak update blog.mungkin sibuk.




2 comments:

Unknown said...

Macam best jer. Buku ape beli?

Serikandi Islam said...

psikologi rasulullah dalam berinteraksi dengan masyarakat. terbaik untuk da'ie!!

Related Posts with Thumbnails