Saturday, February 13, 2010

Apa yang terbaru



Apa yang terbaru sekarang?

1. Saya tersenyum tengok ramalan sy beberapa hari lepas mengena. Zahrain,ADUN Bayan Baru akhirnya keluar PKR. Saya dah ramalkan perkara ni dalam 4 hari lalu. Sekarang saya nak tengok apakah Tan Bee Beng akan ikut jejak langkahnya.
Tapi apa yang buat saya terpikir,'kenyataan Zahrain ttg ni. Mungkinkah dia sudah nampak sebuah masa depan yang KITA tak nampak?umm..

2.Saya nyaris menangis melihat perbalahan ahli sunni dan shi'ah di ruang komentar YouTube semalam. Niat hati nak men download video Salahuddin Al ayubi,tapi melihat komen2 puak shi'ah yang menghentam para sahabat dan menjulang dengan obsesinya Imam ali,ditambah dengan bantahan-bantahan dari golongan sunni,saya sedar mengapa Islam di dunia kini dilanda fitnah yang dahsyat. Kita tak berpadu.

Teringat pula komentar seorang Amerika saya kira,juga di Youtube,ketika menonton video Muhammad Al Fateh beberapa hari lepas-Bunyinya lebih kurang begini:
Let them enjoy this moment,it was the only thing they have to celebrate. Look what aeppen to them now. they become nations of beggars dan the poors.
Tidak kah anda rasa hendak menangis?

3. Anak saudara saya yang berumur 4 sudah pandai menghafal al fatihah dan surah al ikhlas. Walaupun xla begitu membanggakan,tapi usaha dia nak menyebut satu persatu huruf sangat menarik hati. Alhamdulillah. semoga terus menjadi generasi Quran dan gadis solehah. 

Dari sini,saya tersedar,betapa kanak-kanak mudah menangkap ilmu. Jadi cepat2 isi hati mereka dengan Islam sbeelum keras dengan hedonisme.
4. Seorang ukhti yang sangat sy sayangi seminggu lalu mengatakan dia tertarik dengan sebuah entry di dalam blog saya yang bertajuk,"melahirkan pejuang." Kata-katanya mengingatkan saya pada misi saya itu. saya tahu,saya belum cukup layak dan terlalu idealistik tentang membentuk jiwa pejuang sedangkan saya sendiri bukanlah seorang yang cukup layak,tapi saya mahu cuba. 

5. Perkara ini sekalgus mengingatkan saya pada sebab sebenar saya berblogging. Bukan sebab nak penghargaan manusia,pengiktirafan orang,atau followers yang ramai. jadi kalau sesekali dikritik,itu untuk pengislahan diri juga bukan?Tak perlu lah putus asa bukan?

Apa yang terbaru?Saya kini kembali berbloggging. Maaf kerana menjadi 'drama queen'.

2 comments:

Adib said...

Welcome back to blogging. :)

Serikandi Islam said...

thanks..exclusively thanks to u too-u've got me back to blogging through ur words the other day

Related Posts with Thumbnails