Monday, November 16, 2009

sedang bertarung di medan imtihan..


keinginan menulis membuak2 tersekat di ruas-ruas jari,tak dapat terzahir dalam dentuman2 menghentuk keyboard . Saya sedang sibuk bertarung dengan kertas pepriksaan. Saya percaya semua pun begitu,cuma stail saya lebih kepada study di saat2 akhir.saat genting."i work better under pressure,"kononnya prinsip saya.

dalam gian saya untuk menulis(yang saya sangka sudah hilang keinginan itu)saya lepaskan jua di laman Facebook.Di bahagian notes. di sana saya lebih selesa,kerana commenting lebih mudah,dan fokus cuma pada menulis. tak perlu edit2 sana sini untuk template yang cantik,shoutbox sana sini atau galak mencari follower bagi nampak lebih menarik. SAYA CUMA MAHU MENULIS. dan penulisan saya juga tidak lagi remeh seperti dulu,tidak pula ia semakin baik dan berisi mantap saya kata,cuma mungkin tidak semerapu stail penulisan yang lama. Berbual kosong tentang hidup saya,tentang perkara2 memalukan yang berlaku,luahan perasaan,betapa omong-omong picisan yang tak membangunkan rakayat,malah tak mampu menggerakkan walau sehelai lalang di padang. Saya mahu menulis dengan lebih berani dan matang. Suara hati seorang rakyat dan siswa yang tak terdengarkan ,tenggelam dalam keriuhan mencari kebenaran kerajaan.


InsyaAllah selepas exam tamat,saya akan kembali menggegar papan kekunci menaipkan kalimah2 kebenaran. harapnya terlaksana.

p/s: baru sahaja nak berevolusi ,sudah ada suara2 menegur penulisan saya yang disifatkannya penulisan yang sangat bagus,tetapi terlalu 'berbahaya'. Jangan bimbang. saya cuma suarakan idea dan buah pikiran,bukan bantahan atau provokasi jalanan.(penulisan tentang sistem pendidikan IPGM mendapat 58 komen yang memberangsangkan. kredit untuk Muna'izzah atas feedback yang intelektual.Juga Ciffi dengan ngauman Bahasa International nya.)

2 comments:

Muna 'Izzah Md Isa said...

yeye dah jumpe :))
suke! suke!
tulis lagik! we want more from iechan!

NORIZAN ZAKARIA said...

huk2..alahai..cepatnye feedbcak..supportive gile..ni yg rse nk nanges ni..sbenanye a few months back dh rse tawar hati nk menulis,but now mcm dh jumpe satu hala tuju dan tujuan baru utk menulis, nak2 dpt galakan dr KO la..uh,thanks a lot ukht. InsyaAllah akan terus memerah buah pikiran untuk perkongsian bersama ,biiznillah

Related Posts with Thumbnails